vrijdag 20 november 2009

Quiche met abdijkaas, courgette en tomaat



Nodig :
  • 1 kant en klaar bladerdeegblad
  • 1 half stuk abdijkaas
  • 1 courgette
  • 150gr gemalen kaas
  • 2 of 3 tomaten
  • 4 eieren
  • 50ml melk
  • 50ml room
  • peper en zout
  • italiaanse kruiden
Bereiding :
  1. Verwarm de oven voor op 200 ° C
  2. Leg de bladerdeeg in de multiflex vorm.  Leg er het bakpapier bovenop en doe er droge bonen op.  Bak 10 minuutjes in de oven.  Dit doen we om een krokante bodem te krijgen.  Doe je dit niet, dan kan je op de bodem ook paneermeel strooien voor je de vulling erin doet.
  3. Strooi gemalen kaas op de bodem
  4. Snij de courgette in schijfjes en leg ze dakpansgewijs op de kaas
  5. Bestrooi met peper en zout
  6. Snij het stuk abdijkaas in schijfjes en leg op de courgettes
  7. Snij de tomaten in schijfjes en leg op de taart
  8. Doe in de quickshaker de eieren, melk, room en italiaanse kruiden en shake.
  9. Giet dit mengsel over de taart en bestrooi eventueel nog met wat gemalen kaas
  10. Bak gedurende 30 minuten in de oven op 180°C

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zou ik mogen vragen over hoeveel abdijkaas het juist gaat? Ik heb al enkele gerechtjes van jou gemaakt en ze zijn stuk voor stuk superlekker.

Hilde zei

Ongeveer een half blok Maredsous of een andere abdijkaas van die grootte.

Blij te lezen dat mijn recepten gesmaakt worden. Jammer dat je anoniem bent. Ik ben nl. wel benieuwd wie mijn blog volgt.

Anoniem zei

Dankjewel, ik ga dit binnenkort ook eens klaarmaken.
Het was trouwens vooral de speculaasmousse die erg in de smaak viel hier thuis. Ik woon nog bij mijn ouders, maar heb ook een vriend, dus ik heb altijd veel "proevers".