zaterdag 20 maart 2010

Feestelijke soepjes

Ik ben gek op soep.  En met behulp van Tupperware kun je in een mum van tijd de lekkerste soepjes bereiden.  Ik geef jullie 2 recepten mee van feestelijke, niet alledaagse soepjes waar je zeker succes mee zult oogsten.

Als Tupperware materiaal gebruik ik voor al mijn soepen :

De quickchef
De microplus kom van 2,25 L
De siliconen spatel en de pollepel
De kruidenmolen en kruidenpotjes

Waterkerssoep

Nodig :
  • 2 bakjes waterkers
  • 1 ui
  • 1 of 2 teentjes look
  • 2 groentenbouillon blokjes
  • kokend water
  • peper en zout
  • eventueel wat radijsjes (ik had die toevallig in de koelkast)
Bereiding :
  • pel de ui, snij hem in grove stukken en doe in de quickchef
  • pel de look, snij hem in grove stukken en doe bij de ui en de quickchef
  • doe de steeltjes van de radijzen en doe ze vervolgens bij de rest in de quickchef
  • Draai alles heel fijn in de quick chef
  • Doe de groenten in de microplus kom van 2,25L met een beetje water (net genoeg om de groenten onder te zetten).  Zet 6 minuten in de microgolf op volle kracht.
  • Kook ondertussen water in de waterkoker.
  • Haal uit de microgolf, voeg bouillonblokjes toe en kokend water
  • Zet nog even 5 minuten op volle kracht in de microgolf
  • Soep mixen en eventueel bijkruiden.
  • Je kunt wat waterkers opzij houden om te garneren.
Paprikasoep

Nodig :
  • 2 rode paprikas
  • 1 grote ui
  • 2 bouillonblokjes
  • 1 sneetje brood (kan vervangen worden door rijst, aardappel of pasta)
  • 2 punten maredsous smeerkaas
Bereiding :
  • Doe de ui in de quickchef en draai fijn.  Doe dit in de microplus kom van 2,25 L
  • Ontdoe de paprika van pitjes en witte delen en draai fijn in de quickchef.  Voeg toe aan de ui.
  • Zet dit met deksel in de microgolf gedurende 7 minuten.  Ondertussen kook je water.
  • Haal uit de microgolf, voeg de bouillonblokjes toe, het brood en het water en zet terug in de microgolf gedurende 7 minuten.  Controleer of de ui gaar is, anders nog een paar minuten terugzetten.
  • Voeg de puntjes smeerkaas toe, mix en kruid eventueel bij.
Smakelijk !

3 opmerkingen:

biohip zei

Hallo

Ik vind het leuk te lezen wat je zoal maakt met tupperware, goede inspiratie!

ik vraag me iets af over tupperware, hoe komt t dat de quickchef en de speedy etc in twee kleuren te koop is? ik heb wel eens gehoord dat t te maken heeft hoe je ze koopt, dat de rode zeg maar met korting is verkocht, klopt dat?

groetjes en succes met de site / workshops etc.

Hilde zei

Beste Gloria,

Fijn dat je mijn weblog volgt.

De quickchef en speedy chef zijn beiden in het blauw verkrijgbaar geweest. Sedert september is de quickchef veranderd van kleur naar rood en binnenkort komt ook de speedy chef terug in de nieuwe rode kleur. De kleur heeft helemaal niets te maken met het al dan niet gekocht zijn in korting.

Groetjes,

Hilde

bebelle zei

leuk die nieuwe recepten!!!!
zal ze zeker proberen

bebelle