zondag 4 oktober 2009

Perentaart met speculoos


Een supergemakkelijke taart is dit waar je gegarandeerd succes mee oogst !

Nodig :
  • 1 bladerdeegtaartvorm (kant en klaar te koop)
  • 1 groot blik peren op sap
  • 2 zakjes vanillesuiker (of 2 lepels zelfgemaakte vanillesuiker)
  • 80gr kristalsuiker
  • 2 eieren
  • 3dl room
  • 1/2 pakje speculoos
  • amandelschilfers
  • eventueel een snufje kaneel

Werkwijze :

  • Rol het bladerdeeg uit, leg het in de multiflex vorm en doorprik een paar maal met een vork.
  • laat de peren uitlekken en maak inkepingen aan de bolle kant
  • breek de speculooskoekjes in stukjes en leg deze op het bladerdeeg
  • leg de peren op de speculoos met de punten naar het midden
  • maak een deeg van de room, suikers, eieren en eventueel kaneel. Klop dit op en giet over de peren.
  • bak 30 minuten op 180°C
  • strooi de amandelschilfers over de taart en bak nog eens 15 minuten op 180°C

Smakelijk !

3 opmerkingen:

Anoniem zei

supereenvoudige taart maar megalekker vooral met een bolletje vanille-ijs erbij!

Anoniem zei

Spijtig genoeg is mijn taartje mislukt.
Als je zegt, klop dit op. Wat bedoel je dan? Ik heb het met de klopper van mijn mixer ongeveer 5 min geklopt. Ben ik hier in de fout gegaan?

Hilde zei

Normaal gezien niet. Ik klop het op met de speedy chef van Tupperware.
In welk opzicht was de taart mislukt ?