dinsdag 8 december 2009

Mini croissants met amandelspijs



Ik ben gek op amandelspijs en rond deze tijd van het jaar geeft het die feestelijke toets aan veel gebak en desserts.  Amandelspijs is niet hetzelfde als marsepein. Het is iets groffer van structuur en bevat ook minder suiker waardoor het zich prima leent voor gebak.  Amandelspijs is in België niet te koop in de supermarkt, maar wel in Nederland en Duitsland.  Maar, geen nood.  Je kunt het ook perfect zelf maken hoor.  Volg gewoon dit simpele recept.

Dit is een gerechtje dat je kunt maken met de croissantparty van Tupperware.  Hij is nog in promotie tot eind januari en een must have voor de bakliefhebber !

Zo ga je te werk :

Voor de vulling :
  • 1 eigeel
  • 30g suiker
  • 30g amandelpoeder
  • 30g zachte boter
  • een paar druppels amandelessence
  1. Verwarm de oven voor op 180 °C
  2. Leg 1 bladerdeegblad (op rol) op de croissantparty en rol erover met de deegrol zodat je 16 driehoekjes bekomt.
  3. Meng de bovenstaande ingrediënten tot je een crème bekomt.
  4. Leg 1 lepeltje vulling op de croissants en rol ze op.
  5. Leg ze op het multiflex deegblad (op het rooster van de oven), bestrijk m.b.v. de patisserieborstel met wat eigeel gemengd met water en bak af in 20 minuten.
  6. Laat afkoelen op een rooster en bestrooi daarna met wat bloemsuiker.  Je kunt hiervoor de patisseriestrooier van Tupperware gebruiken.
Heerlijk bij een kopje koffie of thee.


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lijkt me leuk zo'n croissant party, hoeveel kost de vorm?
En kan ik bij jou terecht voor een bestelling?

Hilde zei

Beste Anoniem,

Je kan hiervoor zeker bij mij terecht, maar dan contacteer je me beste via email op hilde430@yahoo.co.uk
De prijs is tot eind januari nog 22,80 euro.

Groetjes,
Hilde

Anoniem zei

Dag Hilde,
Ik heb zo'n croissant party maar zou graag wat meer receptjes hebben. Waar kan ik die vinden?
groetjes